dijous, 30 d’octubre del 2008

Samuel Barber - Adagio for Strings

2 comentaris:

Anònim ha dit...

No entenc aquesta mentalitat ecologista.

No es que no m'amuini l'entorn, de fet sóc bastant responsable en les meves sortides, pero d'aquí a defensar una espècie com a moda passatgera.... sincerament, em sembla una mica trist. Estic segur que d'aqui a un any, l'única persona que recordarà l'os aquest serà el pagès que hi haurà de conviure.

Vivim en ciutats la creació de les quals ha suposat la destrucció total d'antics ecosistemes i espècies animals. Consumim i destruim els recursos naturals a un ritme frenètic.

No anem vestits? no conduim cotxes? no malbaratem un munt d'aigua i energia? Ecologistes per algunes coses i per altres no? BAH

Molt bo el tema, per cert. Puc suggerir ... "el matí" d'Edward Grieg?!

Salutacions

brufus ha dit...

Ànonim, no crec que sigui qüestió de posar etiquetes. Si mentalitat ecològica, o no.

Pel que fa les modes, no crec que sigui una moda. Simplement que hi ha hagut una "alarma" que ha tingut ressó i per tant la resposta ha estat magnificada. Però d'associacions que treballen pel medi natural n'hi ha moltes amb un funcionament ordinari, és a dir, fora de modes. Personalment estic en una associació que si bé no el medi natura no és l'únic objectiu, si que és un dels pilars del nostre projecte.

Totalment d'acord en que vivim en ciutats, que hem destruït ecosistemes, hem extingit espècies. Però ja no podem fer res. Bueno una cosa sí, aprendre dels nostres errors. I modificar la nostra conducta per ser una mica més sostenibles. No estic fent una campanya de tornem a la selva, però crec que podem estructurar la nostra civilització d'una manera en que seguim anant vestits i fins i tot si s'escau utilitzem el cotxe. De fet, no entenc la civilització d'una altra manera. Ara mateix som depredadors d'energia i de recursos, no pas ésser civilitzats.

Està clar que la coherència absoluta no existeix. I qui t'escriu segurament en més d'un moment ha malgastat recursos, ha utilitzat el cotxe quan no calia... Però és important que en siguem conscients i, encara que sigui de mica en mica i poc a poc, anem modificant la nostra manera de fer.

Avui mateix trobaràs penjada la teva recomanació ;)

Per cert, estaria bé que firmessis, no? encarà que sigui amb un nick... És que això dels anònims m'acolloneix força. Sempre penso que em volen matar :o

fins ara